Σαν να λέμε....

Δασκαλο - μαθητικές ανησυχίες στην εποχή της πληροφορίας ...

Επικοινωνία, πληροφορία, διδασκαλία και μάθηση...

Ενημέρωση και εκπαίδευση...

Πειραματισμοί και όχι αφορισμοί...



Παγκόσμια ημέρα εκπαιδευτικών..

Τετάρτη, 6 Οκτωβρίου 2010

Η χτεσινή ημέρα έχει οριστεί η παγκόσμια ημέρα των εκπαιδευτικών. Βρήκα στην ιστοσελίδα της Σχολικής συμβούλου κας Ράνιας Χιουρέα το κείμενο της Unesco που αφορά το νομικό καθεστώς των εκπαιδευτικών...και το αναδημοσειύω εδώ.. Το κείμενο συντάχθηκε στις 5 Οκτωβρίου του 1966.
Είναι ένα κείμενο που αγνοούμε, πολιτεία και εκπαιδευτικοί...και όταν λέω αγνοούμε δεν εννοώ την ύπαρξή του...Θα έπρεπε κατα καιρούς να επανερχόμαστε σε αυτό, να βλέπουμε σε ποια σημεια του ξεχνάμε να είμαστε συνεπείς και το κυριοτερο, τις συνέπειες έχει αυτό...Σαραντατέσσερα χρόνια μετά, νομίζω ότι αυτές  είναι εμφανείς...

Το νομικό καθεστώς των εκπαιδευτικών

Νέα σχολική χρονιά..προ των πυλών.

Σάββατο, 11 Σεπτεμβρίου 2010

Επιστροφή στα θρανία λοιπόν...με ελλείψεις, δυσκολίες..όχι, οχι, ας μην αρχισουμε με γκρινια... Τη Δευτέρα ειναι μερα χαράς ...Ξαναβρίσκονται οι μαθητές με τους δασκαλους..αγκαλιες φιλιά, ευχές για καλή αρχή, πώς περάσαμε το καλοκαίρι..ποια/ος θα ειναι η/ο καινουρια/ος δασκαλα/ος φέτος...Όμορφα φουστανάκια, καλά παντελονακια  για τον αγιασμό...μαμάδες και μπαμπάδες με αγωνία.. έχουν την ιδιατερότητά τους αυτές οι στιγμές..για τη σχολική κοινότητα βεβαια..
Καλή αρχή λοιπόν..θα τα λέμε..τα εκπαιδευτικά..

Μαθημάτων τέλος...(;)

Παρασκευή, 16 Ιουλίου 2010

Μετά την πρακτική εφαρμογή...και τα σενάρια μάθησης....μια μικρή προετοιμασία για τις γραπτές εξετάσεις...και είχε έρθει το τέλος του κύκλου αυτού του μαθημάτων στις Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση.
Υπήρξε μια όμορφη και εποικοδομητική εμπειρία για όλους...
Όμορφη.  Όμορφη γιατί η ομορφιά ήταν στο ότι η ομάδα "έδεσε"...καλή διαθεση, χιούμορ, χαμόγελα και διάθεση για προσφορά...θέληση για μάθηση...αγάπη για τη δουλειά.. Να τα λέμε και με το όνομά τους..και η δασκάλα των...δασκάλων..τους τα ενέπνευσε όλα αυτά..
Εποικοδομητική. Εποικοδομητική γιατί πράγματι έμαθαν πολλά καινούρια πράγματα. Οι τεχνολογικές δεξιότητες αν και σημαντικές δεν ήταν όμως ο στόχος. Έμαθαν πάνω απ'όλα ΠΩΣ να μαθαίνουν...να κινούνται στο διαδίκτυο, να κρίνουν και να χρησιμοποιούν τις Νέες Τεχνολογίες. Οι γνώσεις και η εμπειρία αυτή της επιμόρφωσης τους έβαλαν σε νέο μονοπάτι δίνοντας τους περισσότερη αυτοπεποίθηση.   Η νέα σχολική χρονιά θα τους έβρισκε πιο σίγουρους/ες και πιο έτοιμους/ες για καινούρια πράγματα και εφαρμογή νέων ιδεών...
Ευχήθηκαν καλό καλοκαίρι..παραδοσιακά με μια συνάντηση- έξοδο για φαγητό...Α, έτσι κάνουμε εδώ στην Ελλάδα...σαν τελειώσουν τα μαθήματα, μαθητές και δάσκαλοι πάμε για μπύρες...
Καλό Καλοκαίρι λοιπόν..!


Η φωτό είναι από πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια... Αυτοί έχουν τον εξοπλισμό και τα λεφτά...και εμείς το σωστό τρόπο... Αυτό με την πίτα και το σκύλο.....ποιος το σκέφτηκε πρώτος....???


Για άλλη μια φορά..

Τετάρτη, 9 Ιουνίου 2010

Όταν πρωτο - απόκτησα διαδίκτυο και άρχισα να σερφάρω..από τις πρώτες μου "επισκέψεις" ήταν αυτές στα σχολεία της Φιλανδίας... θαύμασα..και σύγκρινα..Ήμουν μόλις απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος τότε.. ένιωθα πως οι σπουδές μου ήταν ελλιπείς... μεγαλη ανασφάλεια για  τις ικανότητές μου ως μέλλουσα εκπαιδευτικός.. (και ακόμα ψάχνομαι βέβαια..) , μεγάλη αβεβαιότητα για το σύστημα στο οποίο έπρεπε να ενταχθώ..και μεγάλη ευθύνη για αυτό που επρόκειτο να κάνω.. 10 χρόνια μετά.. παρά τις προσπάθιές μου και το μικρό έργο μου στο σχολείο...ακόμα υπάρχουν στιγμές που  νιώθω ότι το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να θαυμάζω το σύστημα της Φιλανδίας...και να συγκρίνω... Ειδικά όταν παρακολουθώ τέτοιες έρευνες....

δραματικά επίκαιρο...΄"μάθε παιδί μου γράμματα..."

Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

Το βίντεο που "κάνει θραύση" στα μπλογκς τις τελευταίες μέρες... θλιβερό εικοσι.. σχεδόν χρόνια μετά..να ισχύουν τα ίδια πράγματα στην ελληνική κοινωνία.. και μεις..ανώριμοι...αλλοτροιωμένοι και απαθείς..δεν είναι κωμωδία..είναι δράμα..και μεις πρωταγωνιστές..για πόσο ακόμα άραγε???

μαθημάτων συνέχεια..

Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010

Το πράγμα είχε αρχίσει να αποκτά ενδιαφέρον... ήταν εκπληκτικό πως το άγχος των επιμορφούμενων λίγο πριν τις διακοπές του Πάσχα για τη δημιουργία δικών τους σεναρίων μάθησης είχε μετατραπεί σε μια απίστευτη δημιουργικότητα...πρωτότυπες ιδέες για διδασκαλία με τη χρήση των νέων Τεχνολογιών είχαν εμφανιστεί και ένα σωρό ενδιαφέροντα σενάρια μάθησης με πολύ ωραίες και αξιόλογες δραστηριότητες που είχαν σκοπό και νόημα.. τις αναρτούσαν στα εκπαιδευτικά μπλογκ τους και στην ηλεκτρονική κοινότητα μάθησης που είχαν φτιάξει από την έναρξη κιόλας των μαθημάτων.. Το πιο ενδιφέρον όμως απ'όλα ήταν οι συναντήσεις που πραγματοποιούσαν συζητώντας τη δουλειά τους, ανταλάσσοντας ιδέες και βοηθώντας έτσι ο ένας τον άλλον.  Η πρακτική εφαρμογή είχε αρχίσει και σιγά σιγά καθώς μοιράζονταν τις εμπειρίες τους από την τάξη στο εργαστήρι επιμόρφωσης ανακάλυπταν πόσο σημαντικό ήταν μόνο και μόνο η εμπλοκή τους σε μια πρωτόγνωρη διαδικασία και μάλιστα με τόσες δυσκολίες..κυρίως τεχνολογικές..κακά τα ψέματα..για ελληνικά σχολεία μιλάμε τώρα..ελλιπή εργαστήρια τεχνολογίας...ή σε κάποιες περιπτώσεις και ανύπαρκτα (κουβαλούσαν laptop από τα σπίτια τους και τα έστηναν στα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία..) χρονικά περιθώρια ελάχιστα..μαθητές που δεν είχαν πρότερη εμπειρία τέτοιου τρόπου εργασίας...
Παρά τη θλιβερή διαπίστωση ότι πολλά στην ελληνική εκπαίδευση επαφύονταν στο φιλότιμο του/της εκπαιδευτικού...συνέχιζαν... σκέπτονταν ...και συσκέπτονταν...

Ένα παράδειγμα εκπαιδευτικού σεναρίου..

Σάββατο, 15 Μαΐου 2010

Δοκίμασε λοιπόν  και η μικρή δασκάλα να φτιάξει ένα σενάριο μάθησης..αλλά όπως πάντα..ξεκίνησε ανάποδα..από τις δραστηριότητες... Αυτό δεν ήταν κακό..θα το εφάρμοζε και παράλληλα θα έφτιαχνε το θεωρητικό κομμάτι...Η δασκάλα.... της δασκάλας ήταν απόλυτα σύμφωνη...Και εκείνη εφάρμοζε την ίδια μέθοδο... Υποστήριζε ότι αν απλά το φτιάξεις θεωρητικά στο χαρτί θα πρέπει αναγκαστικά να το τροποιήσεις στην πορεία...γιατί μπορέι κάτι να μην είναι εφικτό λόγω συνθηκών ή και τα παιδιά να σε  πάνε καπου αλλου..οπότε ίσως τροποιήσεις κάποια δραστηριότητα ή της διαμορφώσεις το επίπεδο...Οπότε είναι προτιμότερο να καταγράψεις ιδέες για δραστηριότητες..να τις εντάξεις σε ένα ελκυστικό σενάριο για τα παιδιά.. και παράλληλα με την εφαρμογή του συμπληρώνεις και τη θεωρητική καταγραφή όλου αυτού με τα επιμέρους στοιχεία..τα επιστημονικά..
Να λοιπόν τι θα έκανε εκείνη..

Εκδρομη στην επιδαυρο